torsdag 2. juli 2009

Sommerlig bokminne


Jeg har samlet meg mange gode bokminner fra somrene jeg har bak meg, og blant de jeg setter mest pris på er bøker fra barndommen. Slik som denne; Lek med Mons og Marit fra vår til vinter av Kaj Beckman. Her følger vi to barn gjennom et helt år, og boka er utrolig flott illustrert og gir deg virkelig essensen av de fire årstidene. I den delen av boka som tar for seg sommeren kan barna blant annet lære seg navn på både blomster, insekter, frukt og bær.


Historien slutter litt vemodig: Etter tordenværet blir lufta klar og ren, men det er ikke så varmt lenger. Det er tydelig at det går mot høst nå. Men det er heldigvis lenge til ennå.


Vi kan ikke kaste bort én dag av denne sommeren...selv om den er aldri så varm, er det den vi kommer til å savne når snøen laver ned igjen om noen måneder.

2 kommentarer:

LYKKEBO sa...

Høres ut som en koselig bok:)
Og så sant så sant det du skrev nederst;)
Velkommen til blogg"land":)
Ser du er litt ny;)

God kveld til deg:)

Christine C sa...

Tusen takk skal du ha for kommentar og velkomst. Jeg er temmelig ny i bloggland ja, men har lest din og andres blogger i lenger tid, og har fått masse inspirasjon. Begynner i det små, så får vi se hvordan dette utvikler seg :)