fredag 28. mai 2010

Hagen i slutten av mai


Mai 2010 ble av det kjølige slaget, med frostnetter nesten helt fram til syttende mai, derfor har det blitt lite utplanting før nå. Stemorsblomstene har stått trofaste siden begynnelsen av måneden, og er vel det eneste man kan stole på at tåler en trøkk eller to.


Her er en liten titt på noe av det som blomstrer i bed og krukker akkurat nå. Fra øverst til venstre: blå floks, lupiner som så vidt har begynt å springe ut, nydelig tofarget lantana og stemor (igjen).


Her sees blomstertrappa med hovedsakelig pelargonia, deretter nellik, en nydelig rød jordbærblomst (dette er ikke jordbær, men det likner veldig) og på trappa står krukker med hvit stemor og rosa flittig lise.

Jeg koser meg med hagen nå på begynnelsen av sommeren, det dukker opp noe nytt nesten daglig og det er herlig å kunne pusle ute etter den lange vinteren.

Ha en blomstrende søndag!

2 kommentarer:

Grethe sa...

Så mange flotte blomster, våren er herlig.....kunne vært litt varmere. Hyggelig at du ville være med på min give away. Ønsker deg en fin uke :0)

Skrekk og Gry sa...

Så mange flotte blomster, allerede..
Kjempefin header du har fått deg. Ser at fatet er likt mitt, bare jeg har grønt. Indiska, tror jeg.
mvh Gry