torsdag 3. desember 2009

Julen sniker seg inn

Sakte men sikkert klarer jeg å lure litt julepynt inn her og der her hjemme. Ute er verden rimfrosthvit og fin, og da kjenner man unektelig julestemningen sige på.

Sviblene mine står i blomst på kjøkkenet og dufter umiskjennelig av jul og vår. Litt krokete og rare, men veldig fine. Nede blant stilkene står en liten luring av en snømann.

Jeg liker så godt slik gammel julepynt av piperensere og kreppapir. Her kommer to susende avsted på kjelken sin i vinduskarmen.


Et slag med kaker har det også blitt i dag ~ en liten boks med peppernøtter.


Hver morgen har vi adventsstund her hjemme, og lillegutt er veldig behjelpelig med å pakke opp kalenderengavene fra bestefaren. Så langt er papiret mest stas ;-))

Fortsatt god førjulstid til deg som er innom!

9 kommentarer:

jannes hobbykrok sa...

Så herlig med barn som fortsatt liker papiret bedre en innholdet i pakken!Flott julestemning på bildene!
Janne

Kort og Søm sa...

Så fin julepynt du har!
Den stenen(?) med God Jul på var veldig fin, kan jeg spørre hvor du har kjøpt den? Eller har du malt på den?
Klem Fredrikke .o)

Prinsesse Elin sa...

Så koselige førjuls bilder fra deg. Svibler er en stor favoritt og må bytte dem ut flere ganger i løpet av førjulen slik at man skal ha friske til jula setter inn men det er liksom litt av julekosen det:)

Mira sa...

Så koselig det var hos deg! Syns eg kjenner røkelse-lukta heilt hit. Kråkebildet var kjempefint! Minna meg på min brors tamme kråke, som han hadde når eg var liten. Den var fri, kunne fly hvor den ville.Men skikkelig tam.

Ønsker deg ei fin adventstid.
Klem fra Mira.

Ida sa...

Superkoselige førjulsbilder. Ja, det er jo BARE 20 dager igjen! Svosj - så er den store dagen her :)

Herlig liten herremann der.. hihi...!

Stor klem fra Ida

Jannicke sa...

Så fine julebilder!! Har dere allerede snø? ;o)
Jeg ønsker meg snø til jul,
har gitt beskjed til nissen at jeg vil ha snø fra lillejulaften kl 17.00 - så får vi se om ønsket blir oppfylt ;o)
Tenk, i morgen skal 2.adventslys tennes!! Dvs, det er visst i dag - på tide å komme seg i seng!
Natta! Klem J.

Min Still By Maia sa...

Herlige stemingsfulle bilder. Likte spesielt godt det av kråka i treet.

Lørdagsklem fra Maia

Lotta sa...

Herlige julebilde ja:) Ønsker deg en aldeles herlig dag:) Klem fra Lottis

Hennes sa...

Fine bilder med god julestemning.
Ha en fin uke.
Linda.