onsdag 20. oktober 2010

Lykkefunn på bruktsjappa

Før jobb i går var jeg en liten tur innom en av byens bruktbutikker. Jeg listet meg ned trappa til underetasjen, og det første som møtte meg var denne ganske så uunnselige esken.




















 

Jeg lettet på lokket, og kunne vel ikke ha blitt mer overrasket over hva som lå inni.
























Seks nydelige kuvertbrikker i kork med blomstermønster og diktstrofer på. Jeg måtte google navnet på esken (Taunton Vale) og det viser seg at det er en engelsk keramikkprodusent som i dag er mest kjent for sine 70-talls retromønstrede serviser (a la Figgjo). 




Det er jo nesten for galt å bruke dem til det de er ment for - da jeg så dem var min første innskytelse å henge dem opp på veggen :-) Nydelige er de i alle fall.





















Da jeg skulle betale sto denne lille søtnosen og gjorde seg lekker borte i en hylle, så da fikk den også være med hjem. Koselige funn som lyste opp en helt vanlig tirsdag.

10 kommentarer:

Hjemme hos meg sa...

Hei!

Så gøy å gjøre slike funn :) Lenge leve loppis og bruktbutikker!!!!
Ha en fin dag :)

Klem Anette :)

Jorid + NOE Blog sa...

Hei! Jeg er på en liten runde hos mine følgere av Noe på Hjertet for å fortelle at jeg har flyttet fra blogspot til wordpress. Det medfølger at bloggen ikke vil bli oppdatert i blogglisten om du ikke gjør følgende: Slett bloggen fra listen og legg til www.joridkvam.com igjen i den ruten hvor det står 'legg til via nettadresse' :-) Da kommer siste poster opp!

Håper du fortsatt vil være med å følge, om du gjør det legg igjen en liten kommentar i dette innlegget: http://www.joridkvam.com/?p=871 og vær med i trekningen av en liten oppmerksomhet for bryderiet :)

Klem Jorid - Noe på Hjertet

sylvia sa...

hei.
så fine funn du gjorde,skjønne spisebrikker.
å bambi.
ha en fin dag.
klem

FlorasFrue sa...

Så heldig du var! Morsomt å bli overrasket som du ble med embalasjen som ikke viste noe om innholdet :) jeg syns jo ting skal brukes, både sølv og penservise til hverdags, så jeg får nyte synet så ofte som mulig, hi, hi:) ønsker deg en fin kveld!

Jennys fire vegger sa...

Kjempefine! :o) Jeg stemmer for å henge de på veggen! Bambi var søt han også. :o)

Ha en fin kveld videre.
Klem Jenny

PillePalle sa...

HEldige du, så herlige funn! Klem fra PiPa

Unknown sa...

WOW! For et kupp. Jammen godt du løftet på lokket, de er skjønne..

Ha en fortsatt fin kveld;)

Fies notiser sa...

Skattejakt før arbeidstid lønner seg - det er ingen tvil! Herlig :-)

Skrekk og Gry sa...

Skikkelig flotte brikker!!
Og skikkelig flotte kanelboller lenger nede. De jeg lager ser ut som at de er laget av noen på barneskolen (minst...!)
mvh Gry

Anette Willemine sa...

Så kjempesøte! Morsomt å gjøre slike kupp!

Ønsker deg en fin uke!

Klem,
AW