torsdag 21. januar 2010

En vedovn til besvær


I vår lille stue står et monstrum av en Jøtul vedovn - den gjør jobben sin, men den er diger og ikke så veldig pen at det gjør noe.

Det peneste jeg har kunnet si om den har vel egentlig vært at den er fin å sette pynteting oppå ;-)


Men så i fjor dukket denne reportasjen opp i et nummer av Rom 1-2-3, og hva så jeg inni hjørnet om ikke en nesten kliss maken ovn. Det er da man begynner å tvile på sin egen smak, for her så den da vitterlig ganske fin ut?

Hmmm...vel, det blir nok et utskiftning av ovnen vår etter hvert, men inntil da kan jeg i alle fall henvise til dette bladet hvis noen skulle komme med ufine kommentarer - hah! *ler*

17 kommentarer:

PillePalle sa...

Du, denne ovnen liker jeg egentlig veldig godt! Det er jo ganske flott at den kan også fungee som "hylle" :) Ja, synes, den er stilig. Jeg så slike ovner i forskjellige hus som ble selget på finn.no
Ha en fin dag videre! Hilsen fra Pillepalle

Guttemamma sa...

Hi hi,vi lar oss lett påvirke...jeg ønsker meg kakkelovn jeg...
klem

Nenne sa...

Vettu, jeg synes ovnen er kjempefin jeg, hadde det stått en slik i min stue, så skulle den ha fått stått til evig tid...hvis den hadde fungert bra da:-))
Du hadde pyntet den fint da:-))

ha en fin kveld!!!!
klem

Skrekk og Gry sa...

Ovner er vel sjelden det fineste i et hus, men litt kult at du fant din i et interiørblad..

jeg ble en smuule forelsket i den mintgrønne kaffekoppen din... :)
mvh Gry

jannes hobbykrok sa...

Synes ovnen var fin jeg!!!Jeg kan IKKE ha stæsj på min ovn!
Ha en super helg!
Janne

Lotta sa...

Ah syns den er fin jeg.. Du er heldig som kan ha pynt og sånn oppå..
Ønsker deg en fin fredag:)
Klemmer

Hulda sa...

Artig at du fant samme ovn i bladet. ;) Men, kan godt skjønne at du vil bytte den ut med en mindre. :)

Bo med Lena sa...

Jeg likte ovnen jeg! Ha en super helg:)

Josefine sa...

Hei..

Syntes ovnen er fin:))

Minner meg om min bestemors hus. Ting går i sirkler..kommer alltid tilbake!

Syntes det er sjarmerende å ha noe som ikke alle har:)

Ønsker deg en fin helg, stor klem

h.espe sa...

Vet du, disse ovnene synes jeg er kjempefine, og at de varmer så godt er jo en stoooor bonus;o)

Ha en flott helg videre!

Klem fra Hildegunn

Bjørkely sa...

Enig med guttemamma... man lar seg lett påvirke. Synes også det er litt stas å ha ting som ikke alle andre har.. :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Åhh, jeg synes ovnen din var kjempekul!
Likte den smellgodt.
Mye bedre med en kul ovn fremfor en ovn til 200000 som er "in" men ikke varmer mer enn en lyspære. Tro meg, de finnes.
Kos deg med ovnen din, det hadde jeg gjort.
Klem

Kort og Søm sa...

Sånn ovn hadde farmor og farfar da jeg var liten...*smiler*..
Ha en fin søndagsettermiddag,
klem Fredrikke :o)

Unknown sa...

Hei:)
Syns ovnen din var kjempefin jeg!
De gode gamle ovnene har en tendens til å gjøre jobben sin langt bedre enn de moderne som er å få kjøpt idag!

God søndagskveld!

ANETTESHUS.COM sa...

Synes faktisk ovnen var sjarmerende jeg;)

Ønsker deg en super start på en ny uke!!!

Klem
Anette:)

Ingrid sa...

Morsomt at du fant den i et blad da!
Ikke alltid man er like godt fornøyd med alt i et hus, når man ikke har valgt det selv. Men du har jo gjort det beste utav det med fin pynt! :) Koselig synes jeg..

salige lavendel sa...

Synes ovnen var fin jeg også, litt nostalgi over den!