torsdag 25. november 2010

Rødt og hvitt i julen

Snart advent :-) Jeg pleier å holde meg til den tradisjonelle lillafargen i adventstiden, men det står mye rødt og hvitt på vent nå, for dette blir helt klart julens farger her hos oss.
















På kjøkkenbordet står litt av det som skal pynte opp utover i desember. De små soppene fant jeg på Nille for en billig penge - en hyggelig overraskelse både for meg og lommeboka!

Hjemmelagede kremmerhus laget av tapet fra en tapetprøvebok har blitt pyntet med små "snøballer", og som alltid må vi ha et kalenderlys å tenne hver morgen i adventstiden.
















Sviblene står og dufter av jul og vår, og sammen med røkelsen som står og brenner på kjøkkenet skaper det en skikkelig glede-seg-til-jul-stemning. Deilig å kjenne på den følelsen før desember braker løs med mye jobbing og ganske mye stress :-))

4 kommentarer:

Hjemme hos meg sa...

Hei!
Ja, går veeeldig fort til jul nå :)
Fine bilder du viser... jeg sto med de soppene i hånda og ikke kjøpte, men nå angrer jeg ;) De vaaar veldig fine :)

Klem Anette :)

Anonym sa...

Så mange fine ting du viser! Kommer til å bli koselig hos deg.
Klem Igi

Bjørkely sa...

heia!
Så fint! Jeg har så lyst på julesopper men har ikke funnet tak i noen.

PillePalle sa...

Flott! Rødt og hvit her også :)
Klem, PiPa