mandag 1. februar 2010

Nytt sengeteppe til jenterommet


Apropos sengetepper- jeg har en kjempesnill pappa som gjerne går på jakt etter lopper og andre bruktfunn for meg (og for seg selv også da), og i forrige uke kom han med et sengeteppe som han hadde funnet i en av byens brukthandler. Jeg ble kjempeglad da han spurte om jeg kunne bruke det.


Hvert eneste sting på teppet er håndsydd, og har mange fine detaljer. Jeg kan ikke forestille meg hvor lang tid jeg ville brukt på et slikt teppe med en symaskin for hånden, langt mindre med bare nål og tråd. Motivet er en kjolekledd dame med parasoll, og husets (snart) 11-åring skal få ha teppet på rommet sitt.

Et ganske spesielt teppe, det må sies, men det er vel nettopp derfor jeg liker det så godt. Nå gjenstår det å se om hun som eier senga liker det også :)

2 kommentarer:

Bo med Lena sa...

Så heldig du har vært! Flott teppe:)

[ barn i heimen ] sa...

Eg og kunne tenkt meg en pappa som fant lopper til meg!!! Gratulera med teppet:) Koselig:)