søndag 20. desember 2009

Fjerde søndag i advent og den forsvunne julekrybben


Det har blitt siste søndag før jul, og englespillet farer rundt i vill fart med fire lys som drivkraft. Ute ligger snøen hvit og fin, og blir garantert liggende til langt over jul, hurra!


Men jeg har et lite problem, jeg finner nemlig ikke julekrybben min...10 porselensfigurer er sporløst forsvunnet! Siden forrige jul har vi altså flyttet, derfor er oversikten liten (i alle fall mindre enn vanlig). Den ligger mest sannsynlig i en eske for seg selv inne på et overfylt roterom i kjelleren, så jeg må nok bare til pers og ta en stor leterunde der.


I mellomtiden kan jeg vise julekrybben til datteren min. Den fikk hun av besteforeldrene sine for noen år tilbake, og pynter veldig fint opp.


Figurene har ingen stall å stå i foreløpig, men jeg har planer om å få laget en, men det blir ikke i år. Men før letingen begynner, skal jeg og minstemann ut på en liten handletur. Vi trenger nemlig en ny omgang svibler og noen julestjerner. Det skal bli deilig med en tur ut etter et par innedager pga sykdom!

Ønsker alle en fin adventssøndag :)

8 kommentarer:

Grethe sa...

Hallo i luken, den 20. og siste søndag i advent.
Håper du finner julekrybben din, ergelig når slikt blir borte.
Det var en nydelig julekrybbe din datter har fått.
Ønkser deg en fin søndag :0)

Guttemamma sa...

Håpløst..håper virkelig den dukker opp...den du viser er superfin !!
klem

h.espe sa...

SÅ kjedelig, håper virkelig julekrybben din dukker opp igjen..!

Nå er det virkelig like før julen er her! I dag har jeg pakket inn de siste julegavene, og skrevet de siste julekortene - sent ute, ja jeg vet det, men koselig med julepost i romjulen også.. ;o)

Om jeg ikke rekker innom deg igjen før julen ringes inn, ønsker jeg deg fine dager frem mot høytiden, og en riktig GOD JUL og et GODT NYTTÅR!!

Klem fra Hildegunn

Ingrid sa...

Så mye fin julestemning hos deg! Håer du finner igjen julekrybben. :)

jannes hobbykrok sa...

Nydelige figurer!Lykke til med snekring av stall,og riktig god jul!
Janne

Unknown sa...

Ååå, sånn englespill får jeg gode minner av fra barndommen. Vet du om de er å få kjøpt nå? Figurene til julekrybben var også veldig fine.

Ha en god kveld!

Minmill sa...

Hei Christine! Vil først og fremst takke deg for mange søte kommentarer inne hos meg. Jeg er ikke så flink til å svare raskt tilbake, men i dag har jeg litt ekstra tid, så jeg måtte innom her og kikke. Håper du finner julekrybben i flyttelasset. Dukker nok opp skal du se. Klem Minmill

HønePøne sa...

Julekrybben til datteren din var jo knallfin! jeg har ingen julekrybbe neda, men satser på å finne den rette snart ;) hehe!
Håper du finner din egen i flyttelasset..
Ønsker deg en fin lillejulaften!
Klem